İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa] İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa] İsmail Kırbaş ile Tasarım Yolculuğu [AnaSayfa]
 Site Haritası 
 
Site Map
Ana SayfaYeriniz | Ana Sayfa | Makaleler | Kişisel Gelişim | Toplam Kalite'nin Mayası: Tevazu

Diğer Yazılar
Özgeçmiş nedir? Nasıl yazılır?
Beyin Nasıl Öğreniyor?
Motivasyon Stratejileri
Bill Gatesin Liderlik Sırları
Zaman Yönetimi Teknikleri
Stresin Üstesinden Gelmek
Strese Girmemek İçin Neler Yapmalıyız ?
Motivasyon İpucları
Öğrenme Stilinizi Biliyor Musunuz?
Özgeçmişinizi Geliştirmenin 15 Yolu
Hangi Meslegi Tercih Edelim?
Kariyerin yolları taştan...
Sorun Çözme Tekniği
Söz Söyleme ve İş Başarma Sanatı
Evet Dedirtme Sanatı
Atalet
Özgüven Nedir ?
Başarı Yolunda 70 Altın Kural
Duygusal Zekayi (EQ) Gelistirmek İçin 7 Öneri
Zaman Yönetimi
Kolay ve İyi Öğrenme
Etkin Bir Dinleme İçin 10 Temel Beceri
Performans Yönetim Sistemi
Modelleme Nedir?
Temel Düşünce Hataları
Stresle Başaçıkma Yöntemleri -1
Stresle Başaçıkma Yöntemleri -2
Stresle Başaçıkma Yöntemleri -3
Stresle Başaçıkma Yöntemleri -4
Çocuklarımızın Özgüven Gelişimi
Problem Çözme Becerisi
Zaman?
Etkili Öğrenme: Öğrenme Stratejileri
Yüzde Doksan Sekiz (%98)
Hayal Kurmak Unutmayı Önlüyor
Sağlıklı Beyin Sağlıklı Yaşam
Sağlıklı Yaşamın Püf Noktaları


E-posta Gönderin Yorum Yazın
Güvenlik Kodu:6081Güvenlik Kodu:6081Güvenlik Kodu:6081Güvenlik Kodu:6081




En Son Okunan 10 Makale
  1. Yenilikçi Birey, Zinde Toplum
  2. Illustrator Genel Bilgiler
  3. Illustrator Araç Kutusu -2
  4. Freehand Genel Bilgiler - 2
  5. Toplam Kalite Yönetimi
  6. Yöneticilik Dersleri
  7. Bilgisayarlar Üzerine
  8. İşaretleme Dillerinin Tarihi
  9. Temel Tasarım İlkeleri
  10. Illustrator Araç Kutusu
 
Toplam Kalite'nin Mayası: Tevazu>
Yazı Tipi KüçültYazı Tipi BüyütAna SayfaYazıcıdan ÇıkarPDF Belgesi Olarak GörüntüleFavorilerime EkleArkadaşıma Tavsiye EdeceğimRTF (Word Dokümanı) olarak görüntüle

Kalite modern dünyanın olmazsa olmazlarından olmaya devam etmektedir. Dünyayı iyi izleyen ve okuyan toplumların tümünde kalite geliştirme çabaları hızla devam etmektedir. Kalite geliştirme çabaları içerisinde en önemli oluşum, kalite çemberlerinin 1960'lı yıllarda Japonya'da uygulanmaya başlamasıdır. Japonya'nın Toplam kalite yönetimi uygulamaları sonucunda yakaladığı kalite zirvesi, kalite arayışındaki tüm dünyanın model arayışına ışık tutmuştur. Ishıkawa, Toplam kalite yönetimini, "İnsanlığı esas alan bir yönetim biçiminin insanların sınırsız güçlerinin gelişmesine izin veren bir yönetim biçimi" olarak tanımlamaktadır. Üretimde sıfır hata, enerjinin sinerjiye dönüşümü, insan ilişkilerinde insanın yapısına en uygun uygulamalar, çalışanların iş doyumuna ulaşmada doruğun zorlanması, ailede anlam arayışındaki hız, toplumsal projelerde katılım ve duyarlığın artışı Toplam Kalite yönetimi uygulamalarının Japonya'daki tezahürlerindendir.

Toplam kalite yönetiminin Amerika orjinli olmasına rağmen Amerikanın bireyci modelinin ortaya koyduğu yapıyla uyuşmamasından dolayı, Japonya'da başarıyla uygulanmıştır. Japonya'nın grup yönelimli yapısı Toplam Kalite yönetimi uygulamalarına zemin hazırlamıştır. Bir Japon çalışanı, yalnızca kendisi ve ailesi için değil, Japon ulusunun kalkınması için çabalar. Bir çok milleti için söylenen "Kardeşim bu devlet, bize ne veriyor ki benden ne istiyor? Paradigmasına karşın, Japonlar bu topluma karşı, ben görevlerimi yeterince yapabiliyor muyum? paragidması hakimdir. Japonya'da Toplam kalite yönetiminin temel unsurlarından olan ve daha ziyade bir hayat tarzı haline dönüşen ve sürekli arayışı, mükemmellik ve sıfır hatayı hedefleyen Kaizen'e de kaynaklık eden Zen felsefesi (Gelişme) kalitenin yakalanması bağlamında tüm toplum katmanlarınca paylaşılan bir vizyon haline gelmiştir.

Zen felsefesi temelinde tevazu duygusuna dayanmaktadır. Tevazu insanın kendisini başkalarından daha düşük görmesi anlamına gelmez. Bu girişimciliğin, yaratıcılğın, insiyatif kullanmanın merkeze alındığı modern insan paradigmasıyla temelde ters düşmektedir. Oysa tevazu yalnız kendini düşünmeme, başkalarını da düşünme başkaları için özveride bulunmaya açık olma ve bunlara paralel insana saygıyı değer halie getirme anlamlarına gelmektedir. Voltaire'in dediği gibi, tevazu, gururun perhizidir. .Duclos' a göre; zafere ilave edilecek yegane süs tevazudur.

Tevazunun kaliteye dönüşümü her alanda mümkün görünmektedir. Tevazu sahibi bir yönetici, yönettiği insanlara değer verdiğinden, onları da en az kendisi kadar düşündüğünden onlarla ilişkilerinde optimal kaliteyi yakalamaya çabalamakta, tevazu sahibi bir baba eşi ve çocuklarına verdiği değerden hareketle ailede kaliteyi yakalamaya odaklanmakta, tevazu sahibi bir inşaat mühendisi içerisinde oturacak olan insanlara verdiği değerden hareketle, inşaat kalitesinde sıfır hatayı hedeflemekte, tevazu sahibi bir öğretmen öğrencilerine ve okulların çıktısının etkilendiği topluma verdiği değerden hareketle plan-program hazırlamada, eğitim-öğretim uygulamalarında kalteyi hedef haline getirerek, kaliteli öğretmenliği hedeflemekte, bir üretici tüketicilere verdiği değer bağlamında sıfır hatayı hedflemekte, vatandaş rolüyle insan, sahip olduğu tevazu sonucu devlet ve millete ait kaynakların kullanımındaki duyarlılığıyla kaliteyi yakalamakta, ni--tevazu sahibi bir çöp temizleyicisi temiz bir çevre için kaliteli temizliğe odaklanmaktadır. Örnekle çoğaltılabilir.

Tevazu sahibi olmayan bir insan asla hata yaptığını kabullenemez. Bir hata yaptığında bunun insanlar tarafından fark edilmemesi için elinden geleni yapar. Dolayısıyla hayatı boyunca birçok eksikliği ve hatası olması son derece doğaldır. Bunları diğer insanların gözünden saklamaya çalıştığından asla sıfır hatayı yakalaması mümkün görünmemektedir.

Toplam kalite yönetiminin unsurlarından birisi de katılımdır. Bir istemi ve gönüllülüğü ifade eden katılım için sorumluluk paylaşımının sağlanması şarttır. Neo-klasik teoride insanların kişisel menfaatlerini ön plana çıkardıkları vurgulanır. Oysa modern teoriler takım çalışmasının daha baskın ve yararlı olduğunu ortaya koyar. Başka bir ifadeyle; Rasyonalizm insanın her ne kadar kendini düşünmeye odaklandığını vurgulasa bile, Fukuyama'nın ifade ettiği gibi bu anlamda insanların genellikle akılcı olmadıklarını söylemek mümkündür. Tevazu sahibi ollmayan bir insanın bireysellikten arınarak katılma odaklanmasını, sorumluluk almasını beklemek zor. Herşeyi eleştiren, hiç bir şeyi ve hiç kimseyi beğenmeyen, hiçbir projeyi katılacak kadar değerli bulmayan bir insan neye katılacaktır.

O halde şunu vurgulamak gerektiğini düşünüyorum, geleceği planlamayı vizyon olarak belirleyen toplum mühendisleri, pedegoglar ve diğer ilgili bilim adamları şu soruları net bir şekilde yanıtlamak durumudadırlar: Tevazunun kaynağı nedir? Tevazu sahibi insanı yetiştiren eğitim sisteminin kurumsal ve yapısal öğeleri nelerdir? Tevazu evrensel değerlerle nasıl özdeşleştirilebilir? Tevazu toplum katmanlarına nasıl yaygınlaştırılabilir?

Tevazu sahibi birkaç ilim adamının tevazuyla bu konuya odaklanmaları tevazu ve Türkiye'de kalite adına atılacak en önemli adımlardan sayılmalıdır.



Not: Yazılar konusundaki yorumlarınız için lütfen Yorum Yazın bölümümüzü kullanın.

Yazar : Dr. FATİH TÖREMEN
Son Güncelleme : 10 Şubat 2006, Cuma
Sayfa Sürümü : 1
Okunma Adedi : 8,317
Son Okunma : 2017-07-20 06:38:55
Kaynaklar : -

Öğrenme Stilinizi Biliyor Musunuz?Toplam Kalite'nin Mayası: TevazuÖzgeçmişinizi Geliştirmenin 15 Yolu
© [Site Haritası]
| Makaleler | Seyir Defteri | Kaynaklar | İndirin | İletişim |

RSS dosyasını görmek için tıklayınız. RSS dosyasını görmek için tıklayınız.XML versiyonu için tıklayınız WAP versiyonu için tıklayınız Bu site DyNA İçerik Yönetim Sistemi üzerinde çalışmaktadır.
İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa İsmail KIRBAŞ ile Tasarım Yolculuğu Anasayfa
ismail kırbaş ile web sitesi tasarimi sitemap ismail kırbaş ile web sitesi tasarimi sitemap
  Sitemizde 12 kişi çevirimiçi | Bugün =79 | Dün =213 | Bu Ay=4,409 | Günlük En Fazla=1,109 tekil ziyaretçi